Izvještaj o realizovanoj radionici održanoj
1.aktivnosti projekta „Misli,osjeti!“ – edukativno interaktivna radionica „Pričajmo o nama“
Puni naziv aktivnosti( iz projektnog prijedloga):
Edukativno interaktivna radionica – 1.aktivnosti „Pričajmo o nama“ , projekta „Misli,osjeti!“
Mjesto/lokacija održavanja događaja:
Online radionica, platforma Zoom (Mostar/Prijedor).
Opis aktivnosti:
- Prva aktivnost „Pričajmo o nama“ u okviru projekta „Misli,osjeti!“, realizovana je u subotu 5.6.2021.godine s početkom u 16 sati i trajala je do 19 sati (ukupno 3 h).
- Radionici su prisustvovali mladi Mostara i Prijedora, kao i aktivistice Udruženja za edukaciju i razvoj „Dignitet“ iz Mostara i aktivistice Udruženje građana „Psiholuminis“ iz Prijedora.
- Radionica je podijeljena na četiri dijela.
- Agenda edukativno interaktivne radonice i korišteni materijali u prilogu dokumenta
Detaljan opis realizovanih aktivnosti tokom edukativne radionice „Pričajmo o nama“
1.dio – radionice
– Uvodno predstavljanje voditelja radionice i upoznavanje učesnika sa projektom
– Kratko predstavljanje učesnika radionice, Igrica“ Moje pridjevsko ime“. (Maja – mudra, Iris – inspirativna i sl.)
– Grupna pravila
(Učesnici radionice i voditelji su imali priliku da se upoznaju detaljno sa projektom, upoznaju se međusobno, te sa voditeljem radionice, otvore i ostvare međusobnu interakciju u virtualnom ambijentu. Na samom početku radionice cilj nam je bio s učesnicima uspostaviti kontakt, pravila rada i pratiti razvoj grupne dimanike. Pozvali smo učesnike da dogovore i definišu zajednička pravila rada i aktivnost u grupi koja voditelj i članovi grupe smatraju da su im važna da bi se dobro osjećali tokom radionice. Učesnici su imali priliku da se predstave (ime i prezime), kažu ono što žele o sebi, podijele svoje pridjevsko ime s ostalim učesnicima grupe i svoju motivaciju za učešće u današnjoj radionici i projektu. Cijeli proces započinje voditelj radionice kako bi se potakla aktivnost i međusobna povezanost. Voditeljica je dodatnim pitanjima ohrabrivala i podržavala učesnike koji su bili neaktivni ili manje pričljivi, ali nije insistirala na interakciji ukoliko se učesnik ili učesnica nisu osjećali dobro i slobodno u dijeljenju informacija ili da pričaju o sebi. Mogli su da prate i aktivno se uključe u proces radionice kad za to osjete potrebu.)
2.dio – radionice
– Prezentacija: „Ko sam ja, tolerancija, komunikacija – prihvaćanje različitosti“
– Priča: „Duga“
– Diskusija i razgovor s učesnicima radionice
(Voditeljica radionice je nakon uvodnog dijela s učesnicima, krenuka u aktivnosti radionice. S učesnicima se dotakla važnih tema i pojmova kroz razgovor i power point prezantaciju, kao što su identitet – Ko sam ja?, Šta sve čini identitet mlade osobe, na koji način se identitet gradi u interakciji s drugima, koji dio identiteta usvajamo. Koje su naše vlastite predrasude, kako i na koji načim iskustva roditelja ili bliskih prijatelja, rodbine mogu da utiču na predrasude mladih. Koje sve vrste stereotipova susrećemo u društvu i lokalnoj zajednici.Otvorili smo i pojasnili pojam tolerancije i načina komunikacije s posebnim osvrtom na razvoj asertivne komunikacije kod mladih. Mladi su se povremeno uključivali u diskusiju i dijelili svoja vlastita iskustva na poticaj voditelja radionice. Mladi koju su aktivno učestvovali u diskusiji, nisu pokazivali predrasude prema drugim i drugačijim, imali su volju i želju za usvajanjem novih spoznaja i saznanja, prihvatali su različitost. Također su i dali svoje vlastite prijedloge o sličnostima naroda koji žive na području BiH, poredili sličnosti gradova iz kojih dolaze. Potreban im je bio poticaj aktivistica za razvoj komunikacije.
U skladu s temom o zajedništvu i prihvaćanju različitosti, nakon edukativnog i dijaloškog dijela, voditeljica je učesnicima pročitala priču „Duga“ koja govori o rezličitosti, poštivanju, toleranciji i međusobnom uvažavanju i snagama zajedničkog djelovanja. Nakon priče učesnici radionice su povezivali iskustva iz priče sa svojim vlastitim iskustvima u životu. )
3.dio – radionice
– Primjeri pozitivne prijateljske priče, prezentacija
– Diskusija i razgovor s učesnicima radionice
(Kroz treći dio radionice mladima je prikazana istinita životna priča dvije prijateljice iz BiH, koje su održale svoje prijateljstvo u periodu ratnih dešavanja. Kroz prezentaciju i pisma su imali mogućnost, da osjete prijateljstvo, životnu borbu, uvažavanje i prihvatanje multikulturalnosti i multietičnosti, ovih žena koje su bez obzira na različitu vjersku pripadnosti pokazale da se sva životna iskušenja mogu prevladati.)
4.dio – radionice
– Film: “Dnk putovanje“ – diskusija i razgovor
– Vježba „Moje sigurno mjesto“
– Mišljenje mladih o današnjem danu kroz refleksiju zajedničkog crteža
(Zadnji blok radionice je obilježen prezentacijom filma „Dnk putovanje“, razgovor i diskusija. Za opuštanja i povratak misli o sebi na kraju je urađena vježba „Moje sigurno mjesto“, te urađen mali i simbolični zajednički crtež kao refleksija na današnji rad.)
Ko su bili učesnici:
Učesnici radionice su bili mladi/mlade osobe starosne dobi od 18 do 26 godina iz Mostara i Prijedora.
Radionici je prisustvovalo 16 mladih osoba, 10 iz Mostara i 6 iz Prijedora.
Koji je doprinos ove aktivnosti o pomirenju:
Mladi su imali priliku da razgovaraju o svom vlastitom identitu, upoznaju se s načinima i uticajem identiteta na vlastiti život i izbore koje prave u današnjem trenutku. Također su kroz ovu aktivnost imali priliku da spoznaju kako i predrasude imaju transgeneracijski prenos na mlade, razgovaraju i porede sličnosti i razlike u okolnostima u kojima žive i stvaraju svoj identitet. Spoznaju i upoznaju svoje vlastite strane identita, podijele iskustva predrasuda i stereotipa. Otvorili su i imali mogućnosti da govore i upoznaju se pobliže s pojmom tolerancije, nauče asertivnu komunikaciju i otvore prostor za primanje i uvažavanje drugih i drugačijih, a njima veoma sličnih živih bića. Dijelili su svoja iskustva o životu van BiH i u BiH, važnosti uvažavanja i potrebama vršnjačke pripadnosti, multikulturalnosti i multietičnosti. Svojim osvrtima kroz planiranu i provedenu edukaciju mladi su imali priliku da spoznaju širi kontekst život i društva u BiH, nauče se uvažavanju i prihvatanju stavova mladih bosanskohercegovačkog društva, kao i kako razvijanti toleranciju, uvažavanje, prihvatanje multikulturalnosti i multietičnosti mladih BiH.